Friday 8 March 2013

Viimased tegusad päevad ja puhkuse lõpp

Hei!

Kui antud postitust alustasin, siis olime omadega jõudnud Aucklandi lennujaama ootama äralendu Sydneysse. Oli just paras hetk, et kirjutada teile veel meie seiklustest Uus-Meremaa põhjasaarel.
Nüüd siis oleme Sydney lennujaamas ja üritan blogiga ka hetkeseisu jõuda :)

Aga jätkan siis sealt, kus pooleli jäi:

12. päev: termaalalade avastusretk
Taaskord algas üks tore päev, mille käigus saime näha väga imelisi ja värvikaid kohti, seda siis taas termaalaladel kuumaveeallikate, mudaaukude ja auravate kraatrite näol.
Esimeseks kohaks oli meil Craters of the Moon ehk siis kuukraatrid. Meie poolt külastataval alal oli päris mitu ikka väga-väga suurt auku ja palju väiksemaid. Need kõik aurasid, vett sees ei olnud.
Edasi liikusime sellisesse kohta nagu Waiotapu thermal wonderland, kus oli hästi mitmekülgne maastik, hästi palju oli näha ja avastada. Imestust oli ikka palju, sest kuumaveeallikate vesi oli niiiivõrd värvikirev, et ükski koht polnud teisega sarnane. Superilusad olid need suured auravad allikad. Lemmikuks oli mul seal selline helerohelist tooni veeauk ja selle pragunevad kaldad.

Champagne pooli taustal
Tee kuradi koju :)

Champagne pool

Minu lemmik heleroheline kraater

'

Kolmandana käisime Waimangu volcanic valley´l. Seal asus kuumaveeallikas nimega ``Frying pan lake´´, mis on maailma suurim kuumaveeallikas. Lisaks oli üks väga ilus helesinist tooni veega kraater ``Inferno crater´´. Waimangu tähtsus seisneb selles, et ta on üks kõige nooremaid geotermilisi süsteeme.
Inferno crater

Waimangu

Selle päeva jooksul olime jõudnud juba niipalju teha ja ringi jalutada, aga siiski sellega meie tegemised ei piirdunud. Ööbimiskoht Rotorua linnas leitud, läksime Waikite valley termaalveebasseinidesse ujuma. Pidime algul minema linnas asuvasse Polüneesia spaasse, aga hosteli vastuvõtutöötaja soovitas meile just Waikitet, kuna seal pidi olema 100% puhas kuumaveeallika vesi. Nii ta ka oli, saime ise käia vaatamas seda allikat, kus vesi kees ja auras ning kuidas ta lõpuks meile basseini jõudis.
Väga super oli seal lõõgastuda. Erinevaid basseine oli 6, 4 neist suuremad ja soojemad ning 2 väikest jahedama veega basseini. Kõige soojem oli 42-kraadine vesi.
Koht oli ka super, kuna asus väga looduskaunis kohas pm metsa sees, niiet avanev vaade oli põõsastele ja puudele.
Kindlasti soovitaksin seda kohta kõigile kes ka plaanivad Uus-Meremaale reisida.

13. päev: maooridel külas
Maooride kogunemiskoht
Selle päeva eesmärgiks oli näha Uus-Meremaa tuntuimat geisrit ja külastada nz põliselanikke maoore.

Käisime siis sellises kohas nagu Whakarewarewa, mis on termaalalal asuv maooride küla. Seal oli meil kõigepealt maoorist giidiga ekskursioon, mille käigus räägiti palju maooride elust sellisel pinnal nagu on termaalala. Näidati kus ja kuidas nad maa sees süüa teevad ja termaalveega basseinis pesemas käivad.

Hullud maoorid
Nägime ära ka Pohutu geisri purskamise, päris võimas veejuga paiskus ikka ülesse. Kahjuks olime geisrist suhteliselt kaugel ja väga head pilti ei saanud, aga elamuse ikkagi saime.

Pohutu geiser
2 päeva Aucklandis:
Õhtuks sõitsime ära Aucklandi. Seal oli meil esialgu tükk tegemist, et majutust leida. Päris paljud kohad olid täis. Ühes hostelis lubati meil telefoni kasutada ja nii helistasime mingi 8 kohta enne läbi kui lõpuks endale majutuse saime. Selleks sai siis BK hostel, mis osutus olevat väga heas kohas, kesklinna piirkonnas ja tuntud kohviku Starbucksi vastas. Nii me kahel hommikul sealt ka kohvi ja saiakesi ostsime.

Aucklandis olime siis põhimõtteliselt kaks päeva. Palju me seal ei teinud, kuna olime ikkagi reisist ka väsinud ja põhiliselt tegime siis edasisi plaane. Suur osa päevast kulus meil muidugi ka riiete pesemisele. Hostelis oli ainult 1 pesumasin ka. Kuivatile raha ei raisanud, seega pidime kõik riided tuppa kuivama panema. Leiutasime siis hea süsteemi, et võtsime madratsid narilt ära ja panime riided pulkade peale kuivama. :D

Riiete kuivatamine Aucklandi hostelis

Kokkuvõte ja kuluarvestus reisi kohta:
Meie reisikirja lõppu tooksin välja ka veidi arvulisi numbreid selle kohta, et kui palju raha meil põhilisematele kuluallikatele läks. Kõik kulud jagasime muidugi kolmeks :). Kuna reisisime ringi autoga, siis suurimad kulud ongi sellega ka seotud. GPS-i andmetel läbisime me 15 päevaga Uus-Meremaa lõuna-ja põhjasaarel reisides ligi 3500 km! Päris muljetavaldav või mis.

Kulud siis sellised:
Bensiin: 700 NZD ~ 450 EUR
Autorent: 880 NZD ~ 563 EUR

Kui ma võrdlesin oma pangaarvet enne reisile minekut ja nüüd, siis kokku on kohapeal kulunud umbes 2400 AUD ehk jämedalt 1900 EUR. Samas kui mõelda, et selle raha teenisin ma Dugongis umbes kahe nädalaga polegi ju väga hullu :)
Arvan et puhkus oli meil super ja kulunud raha on nende elamuste ja seikluste kõrval väga tühine. Jään juba pikkisilmi ootama järgmist puhkusereisi :P

That´s the end of our holiday story! :)

Sellega siis lõppes hetkel Uus-Meremaa osa ja edasi taas Austraalia ja sealsete toimetuste juurde.
Loodan et oli huvitav ja teil tekkis ka soov seda riiki külastada. See on seda väärt! :)