Wednesday 6 March 2013

11. päev: vulkaanid ja kuumaveeallikad

Hei,

Siit reisikirjeldus ühe mu lemmikpäeva kohta siin Uus-Meremaa põhjasaarel:

11. päev: Mt Ruapehu ja Tokaanu kuumaveeallikad
2300 m kõrgusel Mt. Ruapehu otsas

11. päev algas meil Ohakune infopunkti külastusega, kust saime veel veidi vajalikku infomaterjale.
Edasi sõitsime Whakapapa külla, mis on siis üks suusakuurortidest talvisel ajal. Praegu on siin aga suht sügise algus, seega lund ei ole aga läksime sinna selleks, et sõita mäe otsa. Nimelt Mt Ruapehu otsa, mis on siis üks kolmest aktiivsest vulkaanist antud Tongariro rahvuspargi alal.

Mägi on ise 2797 m kõrgune ja see võib iga hetk pursata :D Vähemalt viimasel ajal on seal veidi vist tegevust olnud, sest kui me informatsiooni küsisime vulkaanikraatri juurde mineku kohta, siis öeldi, et sinna alasse ei soovitata minna.

Mis aga meie siis ära tegime. Nimelt sõitsime tõstukitega mäe otsa, 2020 m kõrgusele ning edasi läksime sealt jala mööda tähistatud rada kõrgemale. Rada viis 2300 m peale, aga kuna tipus oli ikka väga-väga tugev tuul (mingi üle 100 km/h võis see küll olla), siis me jäime pidama ehk mingi 2200 m peale ja otsustasime alla tulla. Matk võttis aga meil 2 tundi. Vaated olid superägedad, aga muidugi füüsiline vorm peaks ikka parem olema selliste matkade jaoks. :D See oli meie nz reisi 3. tõsisem rännak ja kindlasti üks raskemaid, kuna tuul oli väga tugev ja päris külm hakkas ka.

Üleval leidsime supervaatega koha ning tundsime ära, et see paik on kindlasti olnud ka filmis Sõrmuste Isand (Two Towers) – kaks kõrget järsku mäge ja kaugel eemal olev vulkaaniline mägi – Mount Doom (tegelikkuses siis Mt. Ngauruhoe). :) Laaheee!

Mäed
Lumi Mt. Ruapehu jalamil

Nagu ma juba mainisin siis sõitsime üles mäkke tõstukitega, samasugustega millega ka Queenstownis. Kui ma Q. ikka väga kartsin seda sõitu, siis seekord oli väike hirm 1. kord, aga kui me juba mäest alla tulime, siis mul oli vist adrenaliin nii laes, et ma üldse enam ei kartnud ja julgesin isegi pilte teha. :D

Kuumaveeallikas

Mt. Ruapehu nähtud, liikusime edasi Tokaanu kuumaveeallikate juurde. Kui mäe juures oli ikka väga külm, nõnda et panime suht kõik oma riided selga, mis üldse kotis olid, siis sinna termaalpiirkonda jõudes oli kohe väga-väga kuum ja pidime riideid vähemaks võtma. Nägime seal siis keevaid-pobisevaid mudaauke ja auravaid rohekat-kollakat tooni kuumaveeallikaid. Katsusime ettevaatlikult seda vett ka ja no ikka tõsiselt kuum oli see! Üks auk oli ikka kohe väga sügav. Mulle tuli kohe meelde USA Yellowstone rahvuspark (mis on ka suur vulkaanikraater) ja mingi vulkaanifilm selle kohta :D
Väga sügav kuum auk
Tokaanu termaalalal
Ööbisime siis Taupo linnas, mis asub Taupo järve ääres. Taupo järv on suurim järv kogu Aasias-Okeaanias. Võrdlusena võib tuua hea näite, et see järv on umbes sama suur kui Singapur. Singapuris elab kuskil 5,8 miljonit inimest, Uus-Meremaal ainult 4,4 miljonit. Seega kõik NZ inimesed peaksid mahtuma elama Taupo järve suurusele alale ja ruumi peaks veel üle jääma ka Eesti inimestele! :DTaupos ööbisime Rainbow Backpackersis.