Friday 1 March 2013

5. ja 6. päev: Matk Queenstowni mäkke ja liustike juurde

Tere!

Siit siis jätkuvad meie seiklused:

5. päev: Queenstown Hill ja Wanaka Puzzling World
Queenstown Hill
Hommikul alustasime Queenstownis jalgsimatka ülesse mäkke, et näha avanevaid vaateid. Matkaraja nimeks oli Queenstown Hill Track. Matk oli alguses veidi raske, kuna ammu pole me kuskil mägisel ajal jalutanud-matkanud. Samas oli see aga väga hea tunne ja üldse see oli üks selle reisi kõrghetki. Avanevad vaated olid niiiii vapustavad, et ma polnud ammu nii hästi ennast tundnud.

Edasi sõitsime Wanaka suunas ja seda mööda nz kõige kõrgemal asuvat maanteed pidi. Osa teekonnast kulges siis 1076 m merepinnast kõrgemal. Super! Nagu ikka kõrgemale minnes, siis meil on ikka päris tihti siin kõrvad lukku läinud, sest sõidame pidevalt mägede otsas. Siin ju suht ainult mäed ongi :D Vägev!

Puzzling World
Wanakas külastasime Stuart Landsborough asutatud Puzzling Worldi, kus olid erinevad illusioonitoad, jälitavate peade tuba :D jne. Väga kihvt oli. Kõrgpunktiks oli muidugi labürint. Seal tuli üles leida 4 torni ja siis lõpus ka väljapääs. Meie ekslesime seal oma 45 minutit. Lahe ja huvitav oli.

Kuna ilm oli Wanakas väga soe ja lämbe, siis otsustasime Carraga, et peame ikka ka ujumas ära käima, sest Markus juba end 2 korda järvedes kastnud. Lake Wanaka oli päris jahe, aga väga hea karastav tunne oli. Mõnus oli ujuda, kui lumised mäetipud taamalt paistsid. :)
Ujuma Lake Wanakasse!
Wanaka ööbimiskohaks oli Matterhorn South Lodge. Selle koha leidsime lihtsalt mööda sõites :)
Toas oli meil 1 lai voodi ja kaks narivoodit. Loomulikult ka oma vannituba. Taaskord super koht.

6. päev: Liustikud Fox Glacier ja Franz Josef
Meie seikluse 6. päev algas sõiduga taaskord väga populaarsete vaatamisväärsuste juurde. Seekord siis liustikke kaema. Esimene oli Fox Glacier ja teine Franz Josef.

Fox Glacier
Franz Josef
Southern Alps

Mõlemad liustikud on väga hästi ligipääsetavad, seetõttu ka seal niipalju turiste käib.

Pärast Fox Glacierit sõitsime lookout´i, kust avanes hea vaade lõunaalpidele, kõrgeimaks tipuks siis taas Mt. Cook. See tähendab, et me jõudsime oma reisiga teisele poole Mt Cooki mäge.

Franz Josef ka üle vaadatud, otsustasime veidi aega edasi sõita, et mitte aega raisata. Kuskil poole 10 paiku leidsime teeäärse koha Wildside Backpackers ning saime sinna öömajale, maja nimeks The Teapot Cottage. Selleks oli siis eramaja, täielikult vanaaegse sisustusega n.ö. vanaema kodu. :) See oli väga mõnus ja hubane koht koos vinüülplaadimängija ja kiiktoolitega. Nautisime seda kohta täiega. Siiani on see olnud kõige omanäolisem ööbimiskoht.

Teapot Cottage
Maja perenaine soovitas meil minna öösel looduslikesse kuumaveeallikatesse ujuma. Toas oli meil kenasti kaart ka olemas, et kuidas sinna jõuda. Asusime siis jala teele, rada kulges suht ohtlikult mööda jõe kallast ja läbi metsa, aga kohale me jõudsime. Kahjuks oli seal antud hetkel suht vähe vett ja me ei taibanud kaasa võtta ka labidaid, et endale sobiva sügavusega auke kaevata. Mis siis ikka, jalutuskäik oli aga vägev, kuu paistis ja ka tähed olid väljas. Idee oli iseenesest vägev.