Wednesday 3 April 2013

Töö Gindies

Hei!

Vabandan juba ette ära, et mu jutust võib olla veidi keeruline aru saada ja seda kõike mõista. Aga ma tõesti ei oska kõiki sõnu eesti keelde tõlkida ja eriti paremini asju lahti selgitada, sest ise ka alles teeme kõike nii 1. korda. Aga mingisuguse ettekujutuse minu tööpäevadest peaksite ikka saama. :)

Teisipäeval oli meie põhiline ülesanne seada valmis chickpea bunker (kikerherne ladustamise koht), sest 5 kolme käruga roadtraini (suuurt mitme käruga veoautot) oli sisse tulemas, mis siis vilja minema veavad. Meid muidugi juhendas kogenud inimene ja selleks on siin Gindie platsil siis Marty (6 lapse isa, hästi sõbralik ja toetav töökaaslane).

Kõigepealt asusime puhastama hopperit, mis asub kõrgete viljaladustamistornide ehk silode juures. Hopper on siis selline suur auk, kuhu veokist lastakse vili sisse. Gindies on 2 silot - üks maisi ja teine kikerherne jaoks. Hopperi auk oli täis maisi, mis tuli kõik kätte saada ja puhtaks teha, kuna nüüd hakatakse chickpead sisse tooma.
Hopper
Kuna seal mitmekesi midagi teha ei olnud, sest puhastamine käis kõrgsurverõhu abil, siis mina ja Carra läksime vahepeal shed´i koristama. Kuuris oli palju kola ja mustust, seega koristasime ja lõime seal korda. Suht lebo töö.

Muidugi ei jäetud meid kogu põnevast tööst ilma ning pärast väikest pausi (smoko´t) läksime ka vaatama, mis seal silode juures tehtud on. Marty tuli järsku mõttele, et võib-olla maisi läks vale silo suunas mingisse jaotuskambrisse ning et nüüd on vaja see seal ära koristada :D

Ja nii oligi otsustatud, et ka mina ja Carra läheme siis koos Martyga ülesse kõrgele silo otsa! No ma ju kardan kõrgust ikka veidi, isegi trepist ülesse oli jube ronida, aga ülesse ma jõudsin ja päris hea tunne oli, et oma hirmuga silmitsi seisin :) Juheiii!
Muidugi seal üleval ma suurt liikuda ei tihanud ja kui mo kätte anti mutreid ja mutrivõti, siis niiii kartsin neid maha pillata, sest mu käed olid seal ikka terve aja suht nõrgad.

Nende tornide otsa me ronisimegi!
Aga mis me seal siis tegime? Trossi abil saadeti üles tolmuimeja, millega siis asusime maisi eemaldama. See võttis ikka väga kaua aega, kuna tolmuimeja anum sai suht kiirelt täis ja siis tuli seda tühendamas käia. Olime seal üleval ikka oma 2 tundi vähemalt. Õnneks saime kõik ikka enamvähem puhtaks ja tagasi ka allatulekuga sain hakkama! :)
Paremat kätt esimesed on meie eluhooned

Silo otsas

Vaade viljaladustamisplatsidele


Silo otsas koristamas
Pärast lõunat asusime siis kiirelt seadma lõpuks valmis platsi vilja väljaveoks. Marty tõstis laaduriga presendi pealt rehvid ära ja koos veoautoga veeti present vilja pealt minema. Siis tuli paika tuua masinad (augers), mille toru kaudu siis vili veoauto sisse jookseb. Päris põnev oli kõike seda teha ja vaadata. Kui kõik oli valmis, siis tulid veokid sisse ja sai hakata vilja nendesse laadima.
Koristasime Carraga kuuri lõpuni ja veidi lükkasime harjadega ka vilja kokku.
Tööpäev lõppes kell 6.

Presendi eemaldamine

Plats on valmis seatud vilja väljaveoks

Laaduriga vilja juurde lisamine
Tänase päeva alguses koristasime koos Carraga eile silo otsast allavisatud maisi. Kella 9st alates hakkasid veokid taas sisse tulema. Minu peamiseks ülesandeks oli pm vajutada nuppe :) ehk pidin korraldama veokite kärudesse vilja laadimist. Uurisin veokijuhtidelt, et kuhu täpsemalt nad viljahunnikuid soovivad ja siis vastavalt sellele andsin käega neile märku, et millal peavad veoki seisma jätma. Käes hoidsin pulte, millega lülitasin sisse ja välja neid masinaid (augers) läbi mille vili veokisse liigub.

Pildil Markus, kes tegi sama tööd eile, mis mina täna
Nagu arvata võib siis pole see tööülesanne väga raske, aga kuna peab kuuma päikese käes seisma mitu tundi järjest, siis on see ikkagi üsna kurnav töö. Täna käis meil kokku 8 veokit, homme tuleb see-eest juba kuskil 19 :)

Päeva lõpus tegime ka koristustööd ehk siis vilja sees on mitmeid kohti, kust on vesi läbi tulnud ja seega peame sealt mädanenud vilja välja võtma. Iga kord kui Marty laaduriga vilja võtab ja näeb, et kuskilt saame meie halba vilja kätte, siis jätab ta masina seisma ja meie koristame.
Siin firmas on turvalisus ikka väga oluline ning tänagi üks ülemus helistas Martyle ja ütles, et kui toimub koristame, siis vahepeal kui Marty laaduriga tegutseb ei tohi keegi olla laadurile 20 m läheduses. Tundub veidi liialdatud olevat, seda arvas ka Marty. Tema meil muidugi niiii kaugele ei käskinud minna, leidsime lihtsalt endale n.ö. barrikaadi mille taga olla. Sellest pidi ka piisama, et täitsa ohutult olla.

Iga õhtuga tunnen, et olen ikka rohkem väsinud ja 9st magama minna poleks üldse mitte vara. Füüsiline töö on ikka kurnav küll. Samas on hea ennast liigutada ja siin saab ikka niiiipalju uusi ja huvitavaid asju teha.

Ahjaaa, ma olen muide miljonär nüüd :) Marty rääkis täna, et see suur kikerhernehunnik on väärt 8 miljonit! :D Ja kui juurde lisada veel silodes olev vili, siis kokku on mingi 22 miljonit! Ja see kõik on minu tagahoovis! Olen nagu varahoidja siin :D

Nonii, loodan, et saite veidi infot minu toreda uue töö kohta :D

Kõike head Teile,

Teie Katu

No comments:

Post a Comment