Tuesday 7 May 2013

Info Aussi tulijatele

Tere kõigile!

Täna oli meil töölt vaba päev, kuna öösel ja ka päeval sadas palju vihma. Otsustasin siia miskit kasulikku seekord kirjutada :)

Käesoleva postituse ajendiks on minu kallis sõbranna, kes on ka otsustanud siia suurele saarele tööle ja reisima tulla. Panen siia kirja minupoolseid nõuandeid ja soovitusi, kuidas end Austraaliasse tulekuks ette valmistada, mida vaja eelnevalt teha ja mis on kõige olulisemad asjad, mis kohale jõudes tähelepanu nõuavad.

Kuna olen selle tee kõik läbi käinud (röntgenis käisin 1. nov. 2012), aga see oli juba 6 kuud tagasi, siis tegin ka veidi uurimistööd ja selgus, et mõningad asjad on vahepeal muutunud. Seega alati tuleb ise ka asju uurida.

Eestis olles tuleb korda ajada järgnevad asjad:

1. Working Holiday Viisa (subclass 417)
Taotlemine: http://www.immi.gov.au/e_visa/working-holiday.htm
Viisa hind - 365 AUD (kui mina taotlesin siis oli 280 AUD)

Viisa lahutamatu osana on vaja teha ka kopsuröntgen. Seda saab teha ainult ühes kohas - Innomedicas Tallinnas, Narva mnt. 7. Aega pole vaja kinni panna. Vaja on kaasa võtta passi koopia.
Hetkel ei ole mul andmeid, kas selle hind on muutunud, aga mina maksin 102 EUR.

2. Lennupiletid: 
Soovitan kirjutada erinevatele reisibüroodele, nendelt võib saada päris häid hindu, kui varakult broneerida.
Mõningad aadressid siis:
  • estravel@estravel.ee
  • puhkus@carlsonwagonlit.ee
  • tellimus@wris.ee
  • kaire.klaus@baltictours.ee
  • madison@aerotravel.com.au (võib kirjutada eesti keeles)
  • ausrys@artravel.lt (Leedu reisifirma A&R Travel)
Kui on endal piisavalt nutti ja viitsimist võib muidugi ka ise lennud kokku panna. Head kohad lendude otsimiseks:
  • skyscanner.net
  • momondo.com
  • matrix.itasoftware.com
  • ixigo.com
  • bestflights.com.au
  • aerodirect.com.au
  • lennujaam.ee
  • sky24.ee
  • bookinghouse.ee
3. Tervisekindlustus (meditsiiniabikindlustus)
Mina tegin selle Student Tour´i kaudu http://www.studenttour.eu/est/austraalia-reisikindlustus.
Pool aastat maksab 150 EUR, aasta 252,7 EUR.
Nende kaudu saab teha ka reisitõrke- ja pagasikindlustust, mida mina ei pidanud aga vajalikuks, kuna mul oli kõigi lendude jaoks ühine pilet (ostsin Aerotraveli reisifirma kaudu) ja kui mõni lend oleks hilinenud, siis lennufirmad oleksid ise organiseerinud uued lennud jne. 

4. Pangakonto avamine, saab ka teha Eestis!
Seda saab teha muidugi ka Aussis kohapeal, aga minu jaoks oli vajalik see eelnevalt ära teha. Lisaks oli see ka väga mugav kui riiki saabudes läksin panka ja minu pangakaart juba ootas seal aktiveerimist. Sain niimoodi kõik kohe ja kiirelt aetud. Soovitan. http://www.commbank.com.au/personal/international/moving-to-australia.html.
Enne pangakaardile järgi minekut on kindlasti vaja, et telefonis oleks aktiveeritud Aussi kõnekaart. Pangas on seda vaja, telefoninumber seotakse sinu pangakontoga. Kui Eestis kasutatakse parooli- ja ID-kaarte, siis Aussis saadetakse vastavale telefoninumbrile Netcode SMS, mis tuleb sisestada kui soovid ülekannet teha või enda andmeid netipangas muuta. 

Asjaajamised Aussi jõudes:
5. Tax File Number (TFN) ehk maksunumber, mida on töötamisel vaja.
Saab taotleda interneti teel, saadetakse postiaadressile:
6. Telefonikaart ja internet
Kõige levinumad on Telstra ja Optus. Räägitakse et Telstra on parim seetõttu, et ta ainukesena maapiirkondades töötab. Vaidleks natukene vastu, olen kasutanud ligi 2 kuud nüüd ka Optuse kõnekaarti ja saan sellega linnast eemal väga hästi hakkama. Kuigi jah, väga outbackis me nüüd ei ole ka. 22 km linnast. Samas päris pärapõrgutes mandri keskosas vist polegi telefonilevi :D
Kõige etem variant on nii nagu minul, et telefonil on dual sim kaardi võimalus ehk siis saab kaks kaarti korraga telefonis olla. :)
Optusest siis niipalju, et aktiveerisin sellise paketi nagu ``Two dollar days´´ ehk iga päev kui internetti kasutan või helistan, siis maksan 2 dollarit päeva eest. Kokku teeb see siis 60 AUD kuus. Selle raha eest saab siis iga päev piiiiiramatult netis olla, helistada ja sõnumeid saata :) Kas pole mitte hea! Tõmba filme ja muusikat palju tahad, mingisugust limiiti ei ole. Soovitan soojalt! Siiani parim leitud lahendus.

7. Visa Label ehk viisakleebis
Viisakleebist on võimalik siis lasta endale passi kleepida, see on põhimõtteliselt tõend, et sul on viisa olemas. Sellega siis aga lugu järgmine, et alates 24. novembrist 2012 ei ole selle kleepimine enam tasuta nagu oli ta varem, vaid nüüd tuleb selle eest välja käia 70 AUD, mis on ülemõistuse kallis asja eest, mida sul tegelikkuses vaja ei olegi. Immigratsiooniameti põhjendus on selline, et kuna viisa olemasolu saab väga lihtsalt ka internetist järele vaadata, siis tulebki tööandjaid sinna suunata.
Kui mina 30. novembril viisakleepsu panema läksin, siis olnud ma selle maksustamisest muidugi midagi veel kuulnud ja loomulikult ei käinud ma seda raha välja.

...

Lisaks soovitan lugeda erinevate inimeste blogisid, kust võib saada väga palju infot.

Eks neid asju ole veel alates kehtivatest reisidokumentidest(!) kuni seljakoti pakkimiseni :D, aga mina tõin välja siis minu meelest olulisimad asjad, mida teha ja teada.
Loodan et sellest infost on vähemalt kellelegi ka veidi abi ja mõningat kasulikku ja huvitavat lugemist.

Tänan!

Teie Katu

No comments:

Post a Comment